Aratás Törvénye

szűz symbolonA teljes neve ennek a törvénynek a „vetés és aratás” törvénye. Ez az ok-okozat törvénye, ahogy minden élőlény közötti kapcsolatokban megnyilvánul. Az aratás törvénye az a helyreállítás alapvető törvényének alárendelt törvény. Mivel tudatlanok vagyunk az élettörvényekről, kifogyhatatlanul tévedünk, ami sérti más lények jogait és zavarja a kozmosz harmóniáját. A felelősség egyetemes elve kimondja, hogy mivel mi vagyunk a zavar szerzői, nekünk kell helyreállítanunk a harmóniát. Általában és az alacsonyabb stádiumokban ez történik akkor, amikor ugyanaz a fajta rossz sújt minket mint, amit okoztunk. Azonban ahogy a törvényértésünk felébred, lehetőségek nyílnak arra számunkra, hogy ledolgozzuk a tartozásunk, szolgálaton keresztül tegyük jóvá azt.

Az Aratás Törvénye abszolúte érvényes az összes világban és minden lény számára a fejlődés minden szintjén.

Az aratás törvénye – a tanárunk az életben
A vallásos emberek könyörögnek istenhez hogy „megszabadítva legyenek a rossztól”. De tudják ők mi a rossz? Ők úgy vélik, hogy a betegség, a szegénység, a szenvedés, a szégyen az. Ez mutatja az élettudatlanságukat. Az összes ilyen csak az okozatai a rossznak. Ezeknek a vallásos embereknek hallgatniuk kellene a pogány Szókratészre, aki azt mondta, hogy rosszat okozni az egy sokkal nagyobb rossz, mint elviselni a rosszat.

Az Aratás Törvénye nem önmagában tanít minket. A többi törvényhez alkalmazkodva és velük kölcsönhatásban tanít és fejleszt minket az aratás törvénye. A sors törvénye gondoskodik arról, hogy az ember minden fázisban megkapja azt az aratást, ami a legjobban használ a fejlődésének. Minél magasabbra jutott az evolúcióban, kibír annál rosszabb aratásokat. Gyakran ez az oka annak, hogy miért halasztódnak a legkeményebb aratások a legmagasabb stádiumokra. Szintén ez a magyarázata sok fejlett ember szenvedéseinek. Azonban ilyen módon ők gyorsabban törlesztik az adósságukat. Amikor ez hiánytalanul ki van egyenlítve, csak akkor képes az én továbbmenni az ötödik természeti birodalomba.

Rossz vetés
Az élettörvényekkel szembeni minden tévedés az rossz vetés, amelyik rossz aratást eredményez. A rossz vetés elsősorban a gyűlölet és az egoizmus kinyilvánítások. Nem csak a mások jogainak nyilvánvaló megsértései, másoknak okozott látható szenvedések tartoznak ide. Hanem azok is, amikről a tudatlanságunk miatt hisszük azt, hogy senkit sem bántanak. Ide tartozik minden pletyka, minden moralizmus, minden kíváncsiság mások privát élete iránt. Nem csak akkor bántunk a gondolatainkkal és érzéseinkkel, ha azok nyíltan gyűlöletesek és rosszindulatúak, hanem akkor is ha barátságtalan módon tekintünk más emberek hibáira, hiányosságaira, fogyatékosságaira, személyes gondjaira. „Energia követi a gondolatot” egy hylozoikai axióma. Mindenre kihat, amit a tudatosság észlel. És a vele járó energia eléri védtelen célját.

A hatalommal visszaélés egy komoly tévedés a szabadság törvényével és az egység törvényével szemben. Az aratás törvénye hozza rendbe ezt is. A következmény az, hogy tehetetlenül leszel megalázás és törvénytelenség áldozata. És nagyon hosszú időre elveszíted a lehetőségét a hatalom gyakorlásának. A tudás az hatalom is. Visszaélés a tudással a tudás elvesztését eredményezi. Ha ebben az életben megkaptad azt a tudást, ami az élet talányának legfőbb magyarázatát adja úgyhogy kipihenheted a keresésed fáradalmait, akkor kötelességed a tudást terjeszteni mások számára, akik hasonló helyzetben vannak. Különben a tudás elvész számodra a következő életekben. Az nem szükségszerűen jelenti azt, hogy sosem lépsz kapcsolatba a tudással a következő életedben. Ez történhet úgy, hogy az új agyaddal nem fogod fel azt az ismeretet, amit mégis megkapsz és hibátlannak gondolsz.

Beszélni és cselekedni a saját jobb tudomásod ellenére, a többség mellé állni, amikor felismered, hogy az hibás, hallgatni, amikor beszélni kell, mindez általános a tömegember korában. Annak a tudása, hogy ez hibás teszi a rossz vetést sokkal rosszabbá.

Az öngyilkosság egy komoly tévedés. Az okozatai jó néhány inkarnációra terjednek, semmilyen problémát nem old meg (amit meg kell oldani), csak bonyolítja azokat.

A lehető legrosszabb vetés szenvedést okozni más lényeknek, bosszút állni, a büntető gondviselés részét játszani. Akik azért tesznek rosszat, hogy jöhessen a jó, azok a rossz vetésből várják jó aratást. A szenvedés, amit másoknak okozunk, visszafordul ránk tekintet nélkül az indítékainkra.

Jó vetés
Jó vetés súrlódás nélkül alkalmazni az élettörvényeket. Az ember a természet urává válik a természettörvények alkalmazásával. Alkalmazkodva az élettörvényekhez az élet urává fog válni.

Jó vetés az gyakorolni az egységre irányuló akaratot, dolgozni nemes emóciók és tulajdonságok megszerzésén, elsajátítani tudást és megértést, törekedni az önmegvalósításra.

Jó vetés az dolgozni a társadalmi bajok megszüntetésén, fokozni a megértést az emberek között, terjeszteni az élettörvények ismeretét, csökkenteni a szenvedést a világon, oltalmazni a szabadságot és jogot és a gyengébb ember igaz ügyét.

Jó vetés az szeretetben felnevelni a gyerekeket, hősiesen viselni a szenvedésed, közömbösnek lenni az emberek rád irányuló gyűlölete iránt és nem gyűlölni őket ezért, semlegesíteni az illuzionizmust, a hazugságokat és a közösségben való gyűlöletet.

Nagyon jó vetés és a leggyorsabb megszabadulás az egoizmustól és illúzióktól az jót cselekedni csak magáért a jóért, minden személyes előny és hátrány, hála és jó vetés gondolata nélkül és segédkezni a Nagyoknak, akik az evolúcióért dolgoznak, ahelyett hogy ellenszegülünk Nekik, mint ahogy a legtöbb ember teszi.

Jó vetés az módszeresen kiművelni az öröm és boldogság érzékét és alapelvként gondolni jót mindenkiről. Így cselekedve azt erősítjük, ami a legjobb mindenkiben és mindenki számára könnyebbé teszi élni az életet.

A kollektív felelősségünk
Az emberiség nem tudja, hogy mi a felelősség és azt a legkevésbé, hogy a kollektív felelősség mit jelent. Mindannyian közösségeknek vagyunk részei, sokfajta közösségnek: család, baráti körök, kollégák csoportja, nemzet, emberiség. És minden egyes közösségben egyetemlegesen felelősek vagyunk egymásért. Senki sem létezhet öncélúan. Az élettörvények elsődlegesen a közösségeken keresztül működnek, másodlagosan a közösségek egyénein keresztül.

Minden élőlényt, akivel kapcsolatba lépünk, csalhatatlanul befolyásolunk. És az aratás törvénye azonnal működni kezd. Ez része a felelősségünknek. Akiknek nem használtunk azoknak ártottunk. Így a kapcsolat magával hozza a viszonyt. És ez áll nem csak az emberek közötti kapcsolatainkra, hanem minden kapcsolatunkra valamennyi élőlénnyel az összes természeti birodalomban: az állatok, amelyeket használunk, az élelmiszer, amit eszünk, a természeti erőforrások, amiket kiaknázunk.

Ezt nemigen fogjuk fel. És az ötödik természeti birodalomból elmondták nekünk, hogy nincs ember, aki képes megérteni az aratás törvényét. De ez nem azt jelenti, hogy nem kell megpróbálnunk megérteni azt.

A legtöbb személyes viszony előre nem látott és átmeneti. Azonban azok, akik nagyon sokat jelentenek számunkra, sokat használnak vagy ártanak nekünk, akkor ezek rendszerint olyan viszonyok, amik folytatódnak előző életekből. Így az emberek életről életre egyre inkább összekapcsolódnak egymással kölcsönös szereteten és megértésen keresztül a különböző viszonyokban. Ennek a jelenségnek a célja az, hogy ők a jövőben egy együttes feladatot teljesítő csoportot fognak alkotni.

A felelősségünk a közösségért megjelenik a közös vetésben és aratásban és a közös sorsban. Egyetemlegesen vagyunk felelősek az elnyomó társadalmi rendszerekért és embertelen törvényekért, alkalmatlan vezetőkért, demokráciáért és diktatúráért, háborúkért és forradalmakért. Az hogy a felelősség megoszlik, a többségen nem azt jelenti, hogy kisebb a felelősség a minden egyesen. „Egy mindenkiért és mindenki egyért” az egyetemes felelősség törvénye. Mi mind nyertünk mások kárán. Mi mind segítettünk leigázni és elbolondítani az emberiséget.

 

imazaszlovissza a Szellemi Törvényekhez >>>

in: Lars Adelskogh: Hylozoikai tanulmányok
hylozoika.hu

 

Reklámok